Na czym polega dieta jabłkowa?

jabłka

Od pewnego czasu, coraz bardziej popularne stają się diety, opierające się na spożywaniu jedynie owoców i pochodzących z nich przetworów, przez określoną liczbę dni. Jest to świetny sposób nie tylko na utratę zbędnych kilogramów, ale przede wszystkim na dostarczenie organizmowi wszystkich, potrzebnych mu składników odżywczych.

Dieta jabłkowa – dla kogo jest odpowiednia?

jabłkaGłównym składnikiem, którego są w stanie dostarczyć organizmowi owoce jabłoni, jest z całą pewnością błonnik. Jest to podstawowy składnik, który przyśpiesza pracę przewodu pokarmowego, jednocześnie usprawniając spalanie tkanki tłuszczowej. To właśnie on jest składnikiem, która odpowiada za skuteczność, jaką może się pochwalić polecana trzydniowa dieta jabłkowa. Spożywanie jabłek okazuje się być doskonałym zastępstwem dla słodyczy, lub też słonych przekąsem, gdyż są one wystarczająco zdrowe, aby okazać się dla nich doskonałym zastępstwem. Dieta jabłkowa występuje w dwóch głównych rodzajach. Pierwszy, polega na dodaniu jednego jabłka, lub też pochodzących z niego przetworów, do każdego posiłku. Bardziej rygorystyczną odmianą takiej diety jest ta, która polega na dostarczeniu organizmowi samych jabłek i pochodzących od nich przetworów. Ważne jest, by dieta taka nie trwała zbyt długo – powinna ona się ograniczać do okresu maksymalnie trzech dni.

 

sok z jabłkaWażną zaletą związaną ze spożywaniem jabłek jest fakt, że po ich spożyciu pozostaje w żołądku masa jabłkowa nie dopuszczając do wchłania się cukru w organizmie oraz utrzymujących uczucie sytości przez długi czas. Elementem bardzo ważnym dla efektywności diety jabłkowej, jest dostarczanie organizmowi odpowiednio dużych ilości wody, który wspomaga przemianę materii, oraz pomaga w usuwaniu wszelkiego rodzaju toksyn z organizmu. Jabłka to też pektyny, czyli błonnik, które jest w nich wyjątkowo dużo. To właśnie on powoduje przyspieszoną przemianę materii, oraz dba o ograniczenie cukru we krwi, oraz niekorzystnego cholesterolu. Warto dodać, że dieta jabłkowa może opierać się nie tylko o jabłka w formie naturalnej, ale także w formie różnego rodzaju przetworów, w szczególności zaś soków.

Od pewnego czasu coraz bardziej popularna staje się dieta jabłkowa. Występuje ona w dwóch różnych wersjach, które różniąc się przede wszystkim rygorem takiej diety. W jednej wersji można ograniczać się jedynie do spożycia samych jabłek, w innej zaś dieta opiera się na dodawaniu takich owoców do każdego posiłku, spożywanego w ciągu dnia. Dieta taka może mieć niezwykle pozytywny wpływ na ogólne funkcjonowanie całego organizmu.

Więcej informacji znajdziesz na stronie www.rembowscy.pl!

Opublikowane w

Dodaj komentarz